​​​​האינטרנט והמולטימדיה ככלים לפיתוח ההבעה שבעל פה ובכתב

בקורס זה יוקנו לסטודנטים כלי הוראה חדשניים מתחומי האינטרנט והמולטימדיה לפיתוח ההבעה בעברית. הקורס מושתת על תפיסת השפה כאמצעי תקשורת בראש ובראשונה. עזרי ההוראה והמתודות שבהם ייעשה שימוש ייבחנו לאור התאמתם להנחת יסוד זו.
  1. הקניית כלי הוראה חדשניים להבעה בעברית, תוך שימוש יצירתי ומושכל בתכונות האינטראקטיביות של עולם האינטרנט, המולטימדיה והתקשורת הבלתי אמצעית של הטלוויזיה, הרדיו והקולנוע
  2. התאמת הכלים הנ"ל לנושאי הלימוד ולרמת הלומדים
  1. מבוא
  • תמונה וצליל כשפה אוניברסאלית – סוד כוחה של המדיה.
  • טכנולוגיה ותוכן – סקירת ההתפתחות האבולוציונית של העזרים האודיו ויזואליים להוראת עברית.
  • ניתוח היתרונות והחסרונות של כלים שונים עבור קהלי יעד שונים בהתחשב בשכבת הגיל, מאפיינים תרבותיים ומיומנויות טכנולוגיות.
  • מבט לעתיד – מגמות חדשות בעולם המדיה והאינטרנט ושימושם הפוטנציאלי כאמצעי להקניית השפה.
  • מטלה לסיכום היחידה.
       2. עזרי שמע – מוסיקה עברית והאינטרנט
  • מבוא לפסיכואקוסטיקה.
  • הצגת וניתוח המתודות השונות להוראת עברית באמצעות שירים.
  • מוזיקה כסוכנת תרבות, זמן ומקום:
    • שירים מחדשי שפה – נקודות ציון תרבותיות ולשוניות
    • שירי מחאה – היבטים דיסקורסיביים.
    • שירה מן המקורות – חדש מול ישן במוזיקה הישראלית.
    • שירי ילדים והוראת עברית לגיל הרך.
  • תרומת האינטרנט: מרשת א' לציפורי לילה – שימוש בהיצע התרבותי-לשוני של הרדיו הישראלי לפיתוח הבעה בעל פה ובכתב.
  • מטלה לסיכום היחידה .
  1. יישומי אינטרנט
    • סקירת לומדות, מצגות ואתרים תומכי הוראת עברית ברשת.
    • חיפוש ברשת ככלי להקניית השפה.
    • מטלה לסיכום היחידה.
  2. שיתוף ברשת
    • בלוגים – הבעה בכתב מסוג חדש.
    • עיתון אינטרנטי – עריכת תוכן עברי בעולם ההיפרטקסט.
    • מטלה לסיכום היחידה.
  1. תמונה וצליל – בין צפייה ליצירה
    • אנימציה ברשת- שימוש בקומיקס ובסרטוני אנימציה להקניית השפה העברית.
    • משחקי לשון- מחוללי משחק ללימוד העברית.
    • מטלה לסיכום היחידה.
    • מטלה לסיכום הקורס​.
מרבית הלימודים בקורס מתבצעים בפורמט א-סינכרוני באמצעות פלטפורמת ה-Moodle, אך כל קורס משלב גם שני מפגשים סינכרוניים לפחות, שמתקיימים באמצעות פלטפורמת UNICKO.
חנה דוקרקר
בוגרת תואר ראשון בלשון עברית ומקרא ומזרח קדום מטעם אוניברסיטת בן גוריון; מוסמכת בהוראה ובעלת תואר שני M-Teach מהמכללה לחינוך ע"ש קיי באר שבע; בעלת התמחות בדידקטיקה של הוראת העברית כשפה נוספת מטעם האקדמיה המקוונת של מכון מופ"ת.  מלמדת שנים אחדות עברית כשפה נוספת בבית הספר הטכנולוגי "עמל" בעיר רהט שבנגב, וכן מקיימת חוגים בשפה העברית עבור בני נוער מהחברה הערבית.​

פתיחת קורס מותנית בכמות הנרשמים.
במקרה של אי פתיחת קורס בסמסטר מסוים, יוכל כל נרשם:

1. לבחור בקורס חלופי מתוך הקורסים שנפתחים
2. לדחות את הלימודים לסמסטר העוקב
3. לקבל חזרה את שכר הלימוד במלואו

שיתוף ב print
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב facebook
שיתוף ב email