​​​​​סדנה בהוראת עברית: כלים, יישום והתנסות

הקורס הנו מעשי בעיקרו ויעסוק בהקניית כלים דידקטיים בהוראת העברית.
בקורס יילמדו שיטות כיצד להפוך את שיעור העברית לאפקטיבי, מאתגר וחוויתי תוך ליווי המורה בכיתתו.
  • לתת ביד המורה כלים להוראת העברית בתחומי הטקסט והפועל.
  • ללמד כיצד להפוך שיעור לחווייתי ומרתק. בין שני סוגי השיעורים ובין טקסטים להוראה ברמות שונות
  1. מבוא
    • כיצד ניתן להפוך שיעור למעניין ואפקטיבי
      • אמצעים הקשורים במורה
      • אמצעים הקשורים בתלמיד
      • אמצעים הקשורים בכלים הדידקטיים
  2. שיעורים ראשונים בהוראת העברית
    • דיבוב בעל-פה
      • דיבוב בעזרת משחק
      • דיבוב בעזרת דקלום
    • הוראת הכתיבה והקריאה
    • תומכי הטמעה וזכירה
  3. דרכים בהוראת הטקסט
    • שלב ההכנה
      • שלב ההכנה בעל פה
      • שלב ההכנה בכתב
    • שלב העיבוד
    • שלב החזרה, היישום וההרפיה
      • פעילויות בע"פ
      • פעילויות בכתב
  4. במשעולי החוויה העברית – עברית בהפעלה
    • מבט כללי על השיטה
    • הדגמות
  5. דרכים בהוראת הפועל
    • הכנת מחברת פועל
      • שיבוץ פעלים במחברת
    • מבוא
    • שלב ההקניה
    • שלב האימון והתרגול
      • תרגול בע"פ
      • תרגול בכתב
    • שלב החזרה, ההעשרה וההרפיה ​
מרבית הלימודים בקורס מתבצעים בפורמט א-סינכרוני באמצעות פלטפורמת ה-Moodle, אך כל קורס משלב גם שני מפגשים סינכרוניים לפחות, שמתקיימים באמצעות פלטפורמת UNICKO.

רחל נפרסטק

רחל נפרסטק מלמדת עברית כשפה שנייה באוניברסיטת בר-אילן, ריכזה את תכנית ההתמחות להוראת העברית כשפה שנייה באוניברסיטה, העבירה השתלמויות מורים במשרד החינוך ומעבירה סדנאות מתוקשבות בהוראת העברית במכון מופ"ת.
עסקה כחמש עשרה שנים בכתיבה עיתונאית, נמנתה עם מקימי אתר היצירה המתוקשב ביכורים וניהלה אותו בשנותיו הראשונות. רחל חברה באגודת הסופרים ובאקו"ם.

 

פתיחת קורס מותנית בכמות הנרשמים.
במקרה של אי פתיחת קורס בסמסטר מסוים, יוכל כל נרשם:

1. לבחור בקורס חלופי מתוך הקורסים שנפתחים
2. לדחות את הלימודים לסמסטר העוקב
3. לקבל חזרה את שכר הלימוד במלואו

שיתוף ב print
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב facebook
שיתוף ב email