צעד ראשון להערכה, למניעה ולהתגברות על כישלונות
ברכישת קריאה וכתיבה בעברית כשפה שנייה או שלישית

תאריך: יום חמישי, 6 בפברואר 2018, 21:00–22:30 שעון ישראל (לאיזורי זמן נוספים)
משך הוובינר:  שעה וחצי
הרשמה:  סגורה
מצגת: לחצו כאן
הקלטה: לחצו כאן
צור קשר: international@macam.ac.il

תקציר

מערכת הכתב העברית מציבה אתגרים מגוונים בפני כלל הלומדים לקרא ולכתוב. תלמידים שהתקשו, או שעדיין מתקשים, לקרא בשטף ולאיית גם בשפת אימם (ערבית, אנגלית או שפה אלפביתית אחרת) בשל לקויות שפה וגורמי סיכון נוספים מרימים לא פעם ידיים אל מול אתגרים אלו. בוובינר הנוכחי נשאל את עצמנו כיצד אפשר, כצעד ראשון, לגייס את הידע בדבר הכוחות והצרכים של התלמיד בעת לימודי קריאה וכתיבה בשפת האם לטובת עמידה בדרישות האתגר החדש. עוד נבחן אם ניתוח של שגיאות בעת זיהוי מילים ואיות יכול לפתוח חלון ראשון אל צרכיו של תלמיד עם קשיים הלומד עברית כשפה נוספת.

מרצה

ד"ר רותי רון

 

ביוגרפיה

ד"ר רותי רון לימדה עברית במסגרות המיועדות לתלמידים עם לקויות למידה בישראל ובארצות הברית, ועמדה בראש מרכז התמיכה בסטודנטים עם צרכים מיוחדים במכללת "לוינסקי"; כיום עוסקת באבחון ובטיפול, ומנחה מורים בתחום של הערכת קשיים בקריאה וכתיבה וטיפול בהם.​