בית הספר להתמחות אישית ומקצועית למורי מורים באקדמיה
למה כדאי ללמוד אצלנו?
1800 ₪ בלבד
לחברי סגל אקדמי במכללות להכשרת עובדי הוראה ובמוסדות להשכלה גבוהה בישראל
הלימודים מיועדים לבעלי תואר שני ומעלה, ומתקיימים בימי חמישי.
מהרו והבטיחו את מקומכם!
התמחויות

מחפשים איך להפוך כל קורס ושיעור למפגש מנצח? הצטרפו אלינו למסע בעולם האקדמי והחינוכי החדשני של חוויות למידה המותאמות במיוחד ללומדים בהשכלה הגבוהה.
התמחות ייחודית זו משלבת בין תיאוריה מעמיקה לבין פרקטיקה מתקדמת, ופותחת צוהר למתודולוגיות פורצות דרך בפיתוח חדשנות אקדמית. כאן תגלו כיצד יישומי בינה מלאכותית (AI) והבנה מעמיקה של צרכי הלומדות והלומדים יוצרים יחד מהפכה של ממש, מבלי לוותר על הרכיב האנושי בלמידה ובלא התפשרות על רמה גבוהה של הוראה.
התוכנית תחשוף בפניכם את סודות החדשנות בעיצוב חוויות למידה משמעותיות, תמצב אתכם בחזית הטרנדים פורצי הדרך בהשכלה הגבוהה העולמית, ותעניק לכם כלים מעשיים להובלת שינוי חינוכי בעידן ה-AI, תוך השתתפות בקהילת למידה תומכת ומעוררת השראה של אנשי חינוך מובילים.

התוכנית תשלב ליווי והנחיה אישיים וקבוצתיים, תהליכי כתיבה בסדנאות שונות ומשוב עמיתים, וכן התנסות בכתיבה אקדמית, כתיבה פואטית, כתיבה עיונית וכתיבה אישית-נרטיבית.
כך נוכל לייצר מרחב להשראה ולתהליכי כתיבה בסוגות שונות ועבודה לקראת תוצר (מאמר, מסה, סיפור, טקסט אישי או מקצועי), הבניה של קהילה כותבת, ושכלול ופיתוח כישורי כתיבה במגוון סוגות.
אנו מאמינות שהתנסות בכתיבה אישית יכולה להיות כלי להגדרת זהות מקצועית, אישית ופדגוגית.

תוכנית ההתמחות נבנתה באופן ייחודי עבור בעלי תפקידים באקדמיה, והיא מקנה ידע וכלים להנחיה קבוצתית ופרטנית לטובת קידום איכות ההוראה, ההדרכה וההנחיה, ופותחת אופקים מקצועיים. מיומנויות הנחיה מפחיתות התנגדויות, מקדמות שינוי ומגבירות שייכות. התמקצעות בהנחיה מחייבת את בעל התפקיד לרכוש ידע תאורטי, לפתח מיומנויות תקשורת בין-אישית, להתמודד עם קונפליקטים ולשלב בין סגנונות הנחיה שונים, מתוך הקשבה ערה לקולות השונים של המשתתפים ולמנגינה הקבוצתית. כל אלו מצריכים למידה מעמיקה, המשלבת התנסות במסגרת ייחודית המוכוונת לצורכי ההתפתחות המקצועית של ציבור מורי המורים באקדמיה.

נוירופדגוגיה יוצרת חיבורים בין מדעי המוח, פסיכולוגיה ופדגוגיה, במטרה להיטיב את דרכי ההוראה והלמידה. הנוירופדגוגיה מאפשרת להבין טוב יותר את האופן שבו אנו לומדים ומלמדים, לשפר על בסיס מדעי וממצאים אמפיריים את הפיתוח של שיטות הוראה ואסטרטגיות למידה, ובהתאם לכך להתוות מדיניות חינוכית. תוכנית ההתמחות בנוירופדגוגיה יישומית היא הראשונה מסוגה בארץ, פרי פיתוחה של קבוצת חשיבה של חוקרי מוח, נוירופדגוגים ואנשי חינוך מובילים. מטרת התוכנית היא להוביל ולהטמיע את התחום במסגרות להכשרת מורים, כחלק מהתנופה ביישום התחום במערכות החינוך השונות בארץ. המתמחים ייחשפו לחזית הידע ולמגמות העדכניות ביותר בתחום הנוירופדגוגיה בישראל ובעולם, ובסיום התוכנית ישמשו עוגן להטמעת תחום הידע במוסדות האקדמיים.

בהתמחות תקבלו ידע משלים במחקר ותתנסו במחקר בהתאם למטרות האישיות שלכם. תכירו שותפים פוטנציאליים באקדמיה, ממכללות שונות וממגזרים שונים, ותזכו להציג את המחקר האישי בכנס וכן לכתוב דוח מחקר/מאמר לכתב עת שפיט. את כל אלה תעשו באמצעות מסלול אישי שיתוכנן לכל מתמחה בהתאם לצרכיו, ובשילוב של הרצאות של מיטב המומחים בשיטות המחקר השונות והנחיה אישית לכל אחד מן המתמחים.

ההתמחות בניהול ומנהיגות מציעה כלים ניהוליים לקידום מהלכים משמעותיים בשדה החינוך, ומומחיות לפיתוח יוזמות חדשנות במערכת. ההתמחות משלבת תשתית מתודולוגית מגוונת של ידע והשראה לצד כלים ומיומנויות מהעולם העסקי והיזמי המותאמים לדינמיקה המשתנה בעולם הדיגיטלי ובשדה הניהולי.
מטרת ההתמחות ליצור קהילה לומדת של מנהלים ויזמים העוסקים ב"חשוב" וגם ב"דחוף": בניית חזון ניהולי לארגון\יחידה, איתור צרכים והזדמנויות לשינוי, התמודדות עם דילמות ניהוליות ופיתוח תהליכים ארגוניים חדשניים.

תכנית קש"ת מציעה מסגרת ייחודית להתפתחות מקצועית למובילים פדגוגיים במערכת החינוך. התכנית מיועדת למדריכים פדגוגיים, מנהלי בתי ספר, מפקחים, רכזי פדגוגיה, מורים מובילים ומנהלי מרכזי פסג"ה המבקשים להעמיק את הידע התיאורטי והמעשי שלהם בתחום ההדרכה והובלה חינוכית.עבודתם של אנשי חינוך בתפקידי הדרכה והובלה פדגוגית מהווה ציר מרכזי בבניית גשרים משמעותיים בין תיאוריה לפרקטיקה במערכת החינוך. מובילי חינוך נושאים באחריות להנחיה, ליווי והתפתחות מקצועית של הצוותים עמם הם עובדים. בעלי תפקידים אלה משמשים כמנטורים מקצועיים ורגשיים, ומהווים סוכני שינוי משמעותיים בשדה החינוכי. הם מסייעים למורים ולצוותים החינוכיים לטפח מיומנויות פדגוגיות ורגשיות, לפתח חשיבה ביקורתית ויצירתית, ולבנות קשרים מעמיקים בין תיאוריה לפרקטיקה. התכנית משלבת בין תיאוריה ופרקטיקה, ומספקת פלטפורמה להתפתחות מקצועית וכלים מעשיים להובלה חינוכית אפקטיבית במגוון תפקידים במערכת החינוך.

בהתמחות 'הגיל הרך' נפגוש את המגמות החדשות בהוראה, במחקר ובלמידה בתחום. נעמיק בגישות פדגוגיות מתקדמות כ"גן העתיד", תוכניות ייחודיות כטכנולוגיה ורובוטיקה בקדם-יסודי ונתעמק בתוכניות של אומנויות, אתיקה ורב תרבותיות מותאמות לגיל הרך. נדגיש כיוונים לוקליים וגלובליים בפיתוח כישורים חברתיים-רגשיים, מיומנויות המאה ה-21, ויצירת סביבות למידה מותאמות התפתחות. בהתמחות נעסוק בשילוב מגמות עדכניות אלה תוך התאמתן לצורכי הילדים והקהילות השונות מהן מגיעות המתמחות.

אנדרגוגיה, תחום העוסק בהוראת מבוגרים, הפך לנדרש מאוד בעולם המשתנה במהירות. מומחיות בתחום זה פותחת דלתות רבות בשוק העבודה המודרני, מארגונים עסקיים, עמותות חברתיות, גופים חינוכיים ומוסדות אקדמיים . בכולם נערכים תהליכים משמעותיים של הוראת מבוגרים ופיתוח מקצועי. בניגוד לפדגוגיה המסורתית, אנדרוגוגיה מתמקדת בלומד הבוגר ובניסיון החיים שלו, מה שהופך את התהליך החינוכי למשמעותי ורלוונטי יותר. מומחיות בתחום מאפשרת פיתוח שיטות הוראה חדשניות המותאמות לצרכים הייחודיים של מבוגרים, ויצירת סביבות למידה תומכות ואפקטיביות. עם הגידול בלמידה מרחוק והכשרות מקצועיות מתמשכות, הביקוש למומחי אנדרוגוגיה רק ממשיך לעלות, מה שמבטיח אופק תעסוקתי יציב ומתגמל לשנים רבות קדימה. בהתמחות שלנו נתנסה ונכיר לעומק את הנחות היסוד הייחודיות להוראת מבוגרים, את הפדגוגיות החדשניות והפרקטיקות החינוכיות.