סדרת המפגשים לקראת הכנס השנתי של ערוץ המו"פ לטכנולוגיה וחדשנות בחינוך, מכון מופ"ת

אילו הזדמנויות חדשות ללמידה דיגיטלית משודרגת מזמנת לנו השנה הלא נורמלית הזו?
מכון מופ"ת ואגף הכשרה אקדמית – קשרי מל"ג ות"ת, מינהל עובדי הוראה מזמינים אתכם לסדרת מפגשי היערכות ושדרוג הלמידה/הוראה לקראת שנת תשפ"א. במפגשים נארח מרצים ממגוון תחומים ודיסציפלינות של הוראה דיגיטלית, אשר ישתפו בלקחים וטיפים מעשיים, כגון:

  • איך מעבירים שיעור מלמידה פרונטלית ללמידת און ליין?
  • איך מלמדים מרחוק בצורה אפקטיבית?
  • איך מעוררים engagement כשהלומדים נמצאים מעבר למסכים?
  • איך "עוברים מסך" בהרצאה מצולמת?
  • איך משתמשים בכלים טכנולוגיים כדי ליצור תהליך של למידה משמעותית?
  • איך המרצה מנכיח את עצמו בלמידה א-סינכרונית?

את כל אלה, ויותר, נלמד בסדרת מפגשים עם מומחים מעולמות הלמידה וההוראה הדיגיטלית.

פוקוס | יעל פז, האוניברסיטה הפתוחה

25.8.2020, 11:00-10:00

המעבר מעמידה מול כיתה לעמידה מול מצלמה הוא לא פשוט. ולא, לא מדובר רק על העובדה שאני לא פוטוגנית לדעתי, או על כמה הקול שלי נשמע לי נורא. כשאנחנו מול המצלמה מפרידים בינינו לבין התלמידים שלנו מסכי זכוכית. זה קר, מנוכר ומאוד מבלבל. אבל…אפשר גם אחרת! במפגש נלמד איך להעביר את מה שאנחנו יודעים לעשות טוב באולם ההרצאות, לקדמת המצלמה. נתמקד באופן יצירת התוכן להרצאה מצולמת – מילולי וויזואלי, ובהדרכה בסיסית לצילום נכון.

הנוסחה למעבר מלמידה פרונטלית ללמידה אונליין | פבי שליט רייטמן, מכון מופ"ת

27.8.2020, 11:00-10:00

במסגרת המפגש נתנסה בהעברת שיעור/קורס מלמידה פרונטאלית ללמידה אונליין  שהמשתתפיםות יציגו. במפגש ננהל דיון וננסה לפתור יחד דילמות אשר המשתתפים יביאו על שיעור/ קורס בו נדרשים לבצע שינוי לקראת שנת הלימודים הקרובה. 

מורה טוב מרחוק – דגשים בפיתוח מפגש א-סינכרוני | שרית כהן, משרד החינוך

31.8.2020, 11:00-10:00

במפגש א-סינכרוני המנחה מרוחק מהלומדים ועומד בפניו אתגר של הנכחה. במפגש ניגע בסוגיות הבאות וניתן כלים מעשיים לפיתוח והנחיית המפגש: כיצד לארגן את המפגש כך שהמטרות, הדרישות והתכנים יהיו ברורים ללומדים. כיצד להגביר מוטיבציה של הלומדים לתהליך הלמידה. כיצד להגדיר מטלות בצורה נכונה. כיצד לתת מענה ללומדים באופן שיקדם את הלמידה.

Visual Storytelling הפיכת מסרים טקסטואליים לוויזואליים במצגות | אדי לבנטמן, good point

3.9.2020, 11:00-10:00

טווח הקשב של בני אדם הולך ומצטמצם בכל שנה וזאת עקב השינויים הטכנולוגיים המהירים והעלייה בכמות המידע הזמין והמוצג לנו בכול רגע נתון. בכדי להתמודד עם תופעת הקשב ההולכת ופוחתת יש צורך ללמוד לתרגם מסרים טקסטואליים לוויזואליים. בהרצאה נכיר פרקטיקות מובילות לעיצוב מסרים במצגות (תרשימים, אינפוגרפיקה, פירוק מסרים, עבודה עם תמונות)

לשחק אותה בזום, לשחק אותה בלמידה מרחוק | טל מזור – משחקולוגית

7.9.2020, 11:00-10:00

טל מזור, משחקולוגית ארגונית, יזמית חברתית מעידה על עצמה שבית הספר הפריע לה לשחק ולכן הפכה את המשחק לבית ספר. מחברת הספר הדרך לארץ הא"ס (המלמד את כללי המשחק לחיים בעולם החדש) ומנהלת קהילה המונה כ 23,000 נשים

הסוף למסכים השחורים-הפוטנציאל בלמידה סינכרונית | שיר בוים שוורץ, מט"ח

10.9.2020, 11:00-10:00

במפגש נשוחח על מעורבות לומדים בלמידה מרחוק ועל נוכחות מנחים ברשת. נכיר מתודולוגיות ללמידה סינכרונית אינטראקטיבית ונתנסה במספר כלים שימושיים.על המרצה: מנהלת חדשנות ופיתוח למידה במרכז לטכנולוגיה חינוכית. בעשור האחרון עוסקת בלמידה אונליין, ניהול חדשנות, פיתוח ארגוני ותרבות רשת. קישור לבלוג של שיר: http://shirboim.blogspot.com

רב שיח בנושא SEL | גילי לייבושר, אבני ראשה

14.9.2020, 11:00-10:00

לא פשוט ללמוד מרחוק ובודאי לא פשוט ללמד מרחוק. לצד ההזדמנויות שלמידה מרחוק טומנת בחובה, היא מהווה אתגר הוראתי: איך עושים למידה מרחוק שמרגישה קרוב? באיזה פרקטיקות כדאי להשתמש על מנת לייצר מעורבות גדולה יותר של הלומדים? איך מאירים את המסכים המוחשכים?. למידה חברתית-רגשית (SEL) והבנת התנאים לשגשוגם של בני אדם מעבר למרחקי למידה יכולה להיות מענה לאתגרים אלו. במפגש נתבונן ביחד על פרקטיקות שנמצאו,ושאתם מצאתם אותן כיעילות לטיפוח למידה חברתית-רגשית מרחוק. 

למידה מרחוק אך לא מרוחקת | ד"ר טלי ברגלס שפירא, מכון מופ"ת

16.9.2020, 11:00-10:00

במפגש זה נעסוק במתודות ליצור מעורבות (Engagement) של הלומדים. נכיר ונתנסה בכלים טכנופדגוגים התומכים בלמידה שיתופית, ונדון בדרכים ליצירת סטינג מזמן בלמידה סינכרונית ואסינכרונית.

 

הרשמה

קישור להרשמה לכל סדרת המפגשים ישלח במייל

[gravityform id="1" title="false" description="false" ajax="true"]
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן