ד"ר ריבי פריי –לנדאו

תחומי עיסוק ומחקר

השימוש בסימולציה (SBL) להכשרת מורים להתמודדות עם ADHD בכיתה

מתגוררת בפתח-תקווה

תואר שלישי

המחלקה לפסיכולוגיה, אוניברסיטת בר אילן (מסלול ישיר לדוקטורט) 

דתיות והתמודדות עם אובדן ילד: תרומתם של דתיות, התמודדות דתית וסגנון התקשרות לא-ל על הסתגלות לאובדן ומצוקה ורווחה נפשית  

מקום עבודה

המכללה האקדמית אחוה, מכללת אורות ישראל

ניסיון

  • במסגרת התמחות בפסיכולוגיה שיקומית במחלקת שיקום ילדים, בית החולים שיבא: טיפול ואבחון בילדים ובנוער על רקע בעיות נוירולוגיות – נרכשות ו/או התפתחותיות; עריכת אבחונים נוירו-פסיכולוגים; ביצוע הדרכות הורים, מנקודת מבט רב-מערכתית; עמידה בקשר עם צוות בית הספר בתוך בית החולים ומחוצה לו
  • הכשרות נוספות: Mindfulness (קשיבות), Neurofeedback (מטעם ה- (BCIA, See far CBT
  • ניסיון קודם במסגרת חינוכית: עבודה עם ילדים עם אוטיזם בתפקוד נמוך; הוראה יחידנית לתלמידים חולי סרטן מטעם "האגודה למלחמה בסרטן"; העברת סדנאות בבתי ספר בנושא מודעות לפגיעה מינית (לאחר ביצוע קורס מטעם מרכז סיוע לנפגעות ולנפגעי תקיפה מינית, ת"א) – עבודת סטודנט
  • באקדמיה: הוראת קורסים בתחומי החינוך והפסיכולוגיה: פסיכולוגיה בחינוך, פסיכולוגיה התפתחותית, סוגיות בחינוך מיוחד/מבוא לחינוך מיוחד, מבוא ללקויות מתונות, מבוא ללקויות קשות, ממוגבלות שכלית ועד מחוננות, שילוב הילד בעל הפרעת הקשב בכיתה, ליקויי למידה, מוח ולמידה, חינוך מיוחד בייעוץ, ייעוץ לתלמידים בעלי לקות למידה, מדעי המוח בשירות היועץ החינוכי, סמינריון בחינוך מיוחד, סוגיות במחקר איכותני
  • קבלת גראנט לצורך ביצוע עבודת הדוקטור – The Israel Foundations Trustees
  • מרצה וחוקרת במרכז לנוירופדגוגיה – ליישום ממצאי חקר המוח בהוראה ובלמידה http://www.achva.ac.il/המרכז-לנוירופדגוגיה
  • מנחה וחוקרת סדנאות במרכז הסימולציה "בי", מכללת אחוה – להכשרת עובדי הוראה, סטודנטים בהתמחות ופרחי הוראה    http://www.achva.ac.il/מרכז-הסימולציה
  • חברה בוועדה אקדמית להערכת קורסים מקוונים, מכללת אחוה
  • שותפה בכתיבה ובפיתוח של תוכנית הלימודים למוסמך בהוראה – M.Teach, מכללת אורות
  • [השתתפות בפאנל טלוויזיוני בערוץ הידברות. נושא הפאנל: שילוב הילד המיוחד במערכת החינוך. מטרתו: קידום המודעות הציבורית לצורך בשילוב מותאם של הילד בעל הצרכים המיוחדים במערכת החינוך, ובאתגרים הנלווים לכך  http://www.hidabroot.org/video/209498YHHH החל מדקה 13:12)

נושאי מחקר

  • דתיות, התקשרות לא-ל והתמודדות עם אובדן
  • חדשנות בהכשרת מורים ויועצים חינוכיים להתמודדות עם ADHD
  • למידה מבוססת סימולציה (Simulation Based Learning – SBL)
  • הטמעת טכנולוגיה בהוראה (בדגש על M-Learning)
  • נוירו-פדגוגיה מתוקשבת (ICT & Educational neuroscience )
  • נוירופידבק לטיפול בילדים בעלי ADHD
  • דרכי חקירה: שיטות מחקר איכותניות וכן מחקר משולב (Mixed Methodology)
  • במסגרת הפוסט-דוקטורט אחקור את השימוש בסימולציה ככלי להכשרת מורים להתמודדות עם התלמיד בעל הפרעת הקשב בכיתה, בדגש על יישום הלמידה במסגרת החינוכית

פרט אקזוטי

למדתי שנה משפטים לפני שעברתי ללימודי פסיכולוגיה (ולא מצטערת לרגע על השינוי!)

מוקסמת ממקומות עם אוויר צלול וירוק אין-סופי

פרסומים

  • לוין, א' ופריי-לנדאו, ר' (2019). "הוראה בתנאי מעבדה": חסמים ואפשרויות בשימוש בסימולציה במסגרת הפיתוח המקצועי של מורים. ביטאון מופ"ת, 63, 60–65.
  • פריי, ר' (2013). משפחה בשכול: על התמודדות חברתית במצבי אובדן ושכול. כלים שלובים, 58, 22–23. 
  • Frei-Landau, R., Tuval-Mashiach, R., Silberg, T., & Hasson-Ohayon, I. (in press, 2019). Attachment-to-God as a mediator of the relationship between religious affiliation and adjustment to child loss. Psychological Trauma: Theory, Research, Practice, and Policy. (Q1, 5-Year IF=3.01).