מו"פ תוכנית סימולציות בחינוך, מכון מופ"ת
מהותה של למידה מבוססת סימולציה היא התאמה מיטבית ללומדים, במטרה להניע למידה אותנטית המבוססת על למידה מהתנסות ועל חשיבה רפלקטיבית. בתקופת הקורונה התמודדו מוסדות ההכשרה בישראל ובעולם עם הצורך להתאים את מודל הסימולציה פנים-אל-פנים למרחב וירטואלי, תוך שמירה על איכויות הסימולציה לקידום מטרות הלמידה. בשנה שחלפה התמודדו מוסדות ההכשרה עם מציאות מורכבת בהרבה, שדרשה התאמות ייחודיות.
במושב הנוכחי יוצג מתווה ההתאמות שגובשו במו"פ התוכנית בראשית המלחמה, לקראת ביצוע סימולציות במוסדות ההכשרה להוראה בתקופה של מציאות משברית. עוד יוצגו התאמות של התהליך הסדנאי כפי שנולדו מהשטח, שלא במסגרת ה"קול קורא" של משרד החינוך. בהרצאות TED ובשולחנות עגולים נבקש לבחון את האתגרים המרכזיים בתהליכי ההתאמה של סדנאות הסימולציה – החל בשלב איתור הצרכים, עבור בכתיבת התרחיש, וכלה בקיום הסדנה בפועל – לזמני משבר ומלחמה, לאור נתוני מחקרים ותובנות של אנשי השדה שליוו את הסדנאות.
לצד הלקחים שהופקו מיישום ההתאמות ומהמחקר המלווה לסדנאות הללו ננסה לברר אילו שינויים עשויים להתאים גם לעיתות שגרה. נסקור דילמות, אתגרים והיבטים אתיים ייחודיים שהתעוררו בתהליך יישום ההתאמות. כל אלה במטרה להגיע להבשלה של ההשלכות ולהמלצות יישומיות בדבר שימוש עתידי בהתאמות של סדנאות הסימולציה בחינוך בעת משבר.
מציגים (בסדר האלף-בית)
הנחיית סדנת סימולציה בעת הזו- דבר המו"פ- טלי חגשורי, מנהלת מו"פ סימולציות בחינוך.
גב' נארימאן לולו / אוניברסיטת בר-אילן
ד"ר מרגליות אדווה, ד"ר וינברגר אפרת וד"ר רותם סיגל/ מכללת אחוה
ד"ר ניקריטין דניאל / האקדמית חמדת
צוקרמן דפנה / המכללה האקדמית בית ברל
ד"ר שגב יעל וד"ר לוין אורנה / מכללת אחוה וד״ר הייזמן אורנה / מכללת אחוה והמכללה האקדמית לחינוך ע"ש קיי
שני ענת / המרכז האקדמי לוינסקי-וינגייט