אנו מזמינים אותך להגיש מועמדות לקהילה
חדשה ויוקרתית וביחד עם מחנכות מעולות
נוספות – לעשות שינוי אמיתי בעולם החינוך
קהילות מחנכות
מחנכות בקהילות
מודלים
על התוכנית
בניית קהילה
יצירת מרחב מאפשר ובטוח, נטול שיפוטיות עם אמון והדדיות. מקום בו המחנכות ימצאו אוזן קשבת, שפה משותפת ושותפות גורל.
פיתוח אישי
תהליך 'הכרת העצמי' של המחנכת- מבוסס חזקות. פיתוח חוסן אישי אל מול אתגרים ודילמות מקצועיות תוך חיזוק ההתבוננות הרפלקטיבית.
פיתוח תפקיד מחנכת הכיתה
עיסוק פרופסיונאלי בתפקיד מחנכת הכיתה המשלב בין ידע תיאורטי מהימן וניסיון המחנכות בשטח. אבחון סוגיות רלוונטיות, מציאת מענה מתוך מגוון אסטרטגיות מותאמות וקבלת הכרעות אפקטיביות.
כאן ועכשיו
התמקדות שוטפת בחווית המחנכות מתוך השטח. איתור צרכים, כאבים ואתגרים ומתן מענה בראי הקבוצתי.
חקר הפרקטיקה
טיפוח גישה חקרנית במסגרת העשייה החינוכית. טיוב עבודת המחנכת באמצעות דיון מבוסס ייצוגים בסוגיות חינוכיות רלוונטיות.
קידום שוויון הזדמנויות
על המערכת והחברה להבטיח נקודת יציאה שווה לכול. תוך חתירה לכך שהישגיו של האדם ומקומו היחסי בחברה ינבעו מבחירותיו ולא מגורמים שאין לו שליטה עליהם.
אודות ראשית
תוכנית ראשית הינה תוכנית משותפת למשרד החינוך – אגף לפיתוח מקצועי והאגף לחינוך יסודי, מכון מופ"ת וקרן משפחת ליאון. התוכנית הוקמה מתוך הבנה של מקומן הייחודי של מחנכות כיתה והשפעתן על בית ספר יסודי, על צמצום פערים וקידום שוויון הזדמנויות. התכנית נוסדה על מנת לתת מענה לפיתוח הפרופסיה הייחודית של תפקיד חינוך כיתה, מענה לחקר הפרקטיקה ולפיתוח מקצועי בתפקיד ועל מנת לשים את נושא שוויון הזדמנויות וצמצום פערים גבוה בסדר העדיפויות. מתוך אמונה כי המחנכת היא גורם מפתח בהשפעה על שוויון הזדמנויות והמוביליות החברתית של התלמידים, שואפות הקהילות ולקדם את הפיתוח האישי והמקצועי של המחנכות, לבסס את הפרופסיה של תפקיד חינוך כיתה ,360 ולייצר אימפקט משמעותי במערכת החינוך.