פדגוגיה רלוונטית תרבות (פר"ת) במערכת החינוך, בהכשרה להוראה ובתוכנית מנהיגות

ד"ר ברק בר זוהר / מרכז הידע, וד"ר יעקב קורצוייל / אלומות

חלק 1 

המושב ייפתח בסקירה של גישה הנקראת פדגוגיה רלוונטית תרבות (פר"ת). הסקירה בוחנת ומציגה את גישת פר"ת בראי מערכת החינוך היסודית, העל-יסודית וההכשרה להוראה, בשאיפה לשמש מסגרת תאורטית ופרקטית חשובה וייחודית. הסקירה מגדירה את התאוריה על שלל משמעויותיה, גישותיה ופיתוחיה העדכניים, מציגה את מושגי היסוד שהיא מתבססת עליהם, מצביעה על בעיות, חסמים ואתגרים בקידום ובהטמעה שלה, ושופכת אור על האופנים שבהם פדגוגיה רלוונטית תרבות מיושמת במערכות חינוך רב-תרבותיות ברחבי העולם.

פדגוגיה רלוונטית תרבות במערכת החינוך היסודית, העל-יסודית ובהכשרה להוראה

חלק 2 

המשתתפים ישתתפו באופן פעיל בסדנה השואפת ליישם עקרונות של הכלה ורב-תרבותיות ברוח הפר"ת. הסדנה הועברה בתוכנית מנהיגות בחינוך לבעלי תפקידים במוסדות ההכשרה בארץ במהלך חודש אוקטובר, סמוך לאירועי 7 באוקטובר ופתיחת המלחמה. בקבוצה היה ייצוג למגוון העדות, הזרמים והמגזרים בחברה הישראלית.

הרציונל של הסדנה הוא שבזמן משבר על המנהיגות לפקוח עיניים אל המציאות, ומתוך ההתבוננות לצאת לפעולה. הסדנה מבקשת להרחיב את נקודות המבט במרחב בטוח.

 

מציגים

חלק 1: ד"ר ברק בר-זוהר וד"ר ליאת יוספסברג בן-יהושע / מרכז הידע האקדמי
חלק 2: דנה יהושע וד"ר יעקב קורצוייל / תוכנית אלומות

תפריט
אפשר לעזור?