מאמר זה סוקר את השפעתם של מורים מקבוצת מיעוט חברתי על הישגי תלמידים מקבוצת הרוב החברתי על פי מחקרים שנערכו בעולם. מטרתו, להוות תשתית עיונית לתכניות של יצירת רבגוניות בצוות המורים במערכת החינוך
הישראלית, על ידי שילוב מורים מזהויות שונות, ולעגן את יתרונותיהן הגדולים של התכניות, בממצאים אקדמיים.
איתור מחקרים המתאימים לנושא המאמר ולמטרותיו הייתה מלווה במספר קשיים הנובעים משלושה הבדלים מהותיים, בין התכנית לשילוב מורים ערבים בבתי ספר עבריים בישראל, לבין תכניות לשילוב מורים מקבוצות
מיעוט בבתי ספר בהם לומדים תלמידים מקבוצת הרוב במדינות אחרות

רונית רובננקו, פיתוח תוכן, מכון מרחבים

לקריאת הסקירה

תפריט
אפשר לעזור?