ד"ר תקוה עובדיה
מרצה להוראת מתמטיקה באורנים – המכללה האקדמית לחינוך, ובמכללה ירושלים, בתארים הראשון והשני.
בעבר הייתה ראשת תוכנית להרחבת הסמכה להוראת מתמטיקה בתיכון לתלמידים בעלי לקויות למידה במתמטיקה.
תקוה חוקרת בתחום החינוך המתמטי תהליכי פתרון בעיות, מחקר עצמי של סטודנטים ומורים, התערבויות בסביבות למידה באקדמיה או בבית הספר, פרקטיקות הוראה של מורים ומורי מורים למתמטיקה, יומני רפלקציות של מורים ופרחי הוראה והקשר למודעות ולזיכרון. היא מתעניינת גם בסביבות למידה ובמשימות שמבצעים סטודנטים בתוכניות מקבילות לחינוך מתמטי באקדמיה בעולם. עוד היא מנהלת מחקר בין שישה מוסדות להשכלה גבוהה בארץ, המנסה לאפיין פרקטיקות ליבה (core practices) בהכשרת מורים.
תקוה היא בעלת תואר דוקטור בהוראת מתמטיקה מהפקולטה להוראת המדעים בטכניון. היא כתבה מחקר על קידום חשיבה מתמטית של תלמידים מתקשים במתמטיקה, וקיבלה עליו פרס מטעם הטכניון. מחקר התזה שלה מאוניברסיטת חיפה מתאר מודל לאפיון שלבים בהתפתחות מקצועית של מנחי מורים למתמטיקה.
תקוה עסקה בתפקידי ניהול פדגוגי במערכות חינוך העל–יסודי בארץ, ובתפקידי הנחיית מורים ומנהלים. היא פעילה בהתנדבות בוועדות היגוי של סמינרים ובתי ספר חרדיים, במטרה לקדם הוראה מיטבית של מקצועות STEM.