פרופ' לינור הדר

פרופ' חבר במכללה האקדמית בית ברל. עומדת בראש המעבדה לחקר תוכניות לימודים. פיתחה את תוכנית ה-M.Teach בחינוך היסודי, ועומדת בראשה. במסגרת פעילותה האקדמית היא משמשת כסוקרת בקרנות מחקר יוקרתיות, ישראליות ובין-לאומיות, בכתבי עת מובילים, וכחברת מערכת בכתב העת European Journal of Teacher Education. מחקריה מתמקדים בתוכניות לימודים ובפדגוגיה. במסגרת זאת היא חוקרת מסמכי תוכניות לימודים, פדגוגיות אלטרנטיביות, פדגוגיות של למידה שיתופית, והתנסות פדגוגית ולמידה של מורים ומורי מורים. תחום עניין מרכזי בהקשר זה הוא חקר החינוך לחשיבה, והיא התמחתה בו במסגרת בתר-דוקטורט באוניברסיטת הרווארד בארצות הברית. המחקר שלה בתחום מתמקד באופנים שבהם מיושם החינוך לחשיבה בתוכניות לימודים ובהוראה. במסגרת זו היא עוסקת באתגרים של הטמעה מערכתית של חידושים פדגוגיים בבתי ספר ובמערכת החינוך בכלל. בין פרסומיה:
Creative Thinking in Mathematics Curriculum: An Analytic Framework (Thinking Skills and Creativity, 2019); Opportunities to learn: Mathematics textbooks and students’ achievements (Studies in Educational Evaluation, 2017); Cognitive opportunities in textbooks: The cases of grade four and eight textbooks in Israel (Mathematical thinking and learning, 2017); Professional learning and development of teacher educators (International Handbook of Research on Teacher Education, 2017). לאחרונה היא פרסמה את הספר Teacher educators' professional learning in community (Routledge, 2017), שבו היא מסכמת שבע שנים של מחקר בתחום קהילות הלמידה. היא נמצאת כעת בשלבים סופיים של כתיבת ספר המציג ניתוח מעמיק של מסמכי תוכניות לימודים בישראל מתוך נקודת מוצא של החינוך לחשיבה.

תפריט
אפשר לעזור?