מרכז TEC
המציאות ששררה בסמסטר הראשון הובילה אותנו ללמד שוב בקורסים מקוונים. הבדידות המאפיינת את עבודת המרצה באקדמיה התגלתה שוב והעלתה אתגרים מורכבים, ובעיקר בסביבה חינוכית מרובת תרבויות. מרכז TEC מתמודד כבר יותר מעשרים שנה עם הוראה מקוונת מורכבת במצבים משתנים.
במושב זה יוצגו מתודולוגיות מעשרה קורסים מקוונים שנערכו בסביבה מרובת תרבויות ותובנות, ותובנות שעלו מהם. נציג מודלים שניתן ליישמם בכל מסגרות החינוך. נתנסה במודל TEC ונכיר לעומק את התפתחות המודל בקורסים השונים בדיסציפלינות השונות (דוגמת אנגלית ומדעים), במסלולים השונים (דוגמת גיל הרך, חינוך מיוחד) ובלימודי חינוך (דוגמת שיטות מחקר בשילוב AI, החברה הישראלית + פוטו-וויס וסדנת סטאז'). נתייחס לכניסת הזום ככלי לשיח וירטואלי, ולשינויים שנדרשו בהתאמה למודל טק.
נדון במפגשים התרבותיים שנוצרו בקורס לאחר 7 באוקטובר ובדרכי ההתמודדות הייחודיות. עוד נשמע על מחקרים שנערכו במרכז TEC בשנה האחרונה במסגרת הכנסים השונים, כולל מחקר שנתמך על ידי ה-ISF, ונקיים דיון על העלאת כשירות תרבותית בקרב סטודנטים להוראה.
מציגים (בסדר האלף-בית)
יו"ר: ד"ר אילן נגר / המכללה האקדמית לחינוך גבעת ושינגטון
ד"ר רימאח אבו אחמד / המכללה האקדמית הערבית לחינוך בחיפה
גב' רונית בן סימון / המכללה האקדמית ע"ש קיי
ד"ר וופא זידאן / המכללה האקדמית הערבית לחינוך בחיפה
ד"ר מנאל יזבק-אבו אחמד / מכללת סכנין
ד"ר רויטל כהן ליברנט / הקריה האקדמית אונו; המכללה האקדמית לחינוך גבעת ושינגטון
ד"ר קרן לוי / מכללת תל חי, אוהלו
ד"ר נעים נג'מי / המכללה האקדמית הערבית לחינוך בחיפה
פרופ' מירי שינפלד / מכללת סמינר הקיבוצים