המשבר, ההזדמנות, האתגר

הייטק להוראה + קרן טראמפ

החל משנת הלימודים 2017–2018 התרחב בצורה ניכרת מהלך ההסבה של מהנדסי היי-טק להוראת מקצועות ה-STEM, ומספרם עומד כיום על קרוב ל-2000. המורים המוסבים השתלבו היטב במערכת החינוך, ותרומתם ניכרת גם מעבר למילוי המחסור, שהוא כשלעצמו מהווה קושי.

מנגד, מערכת החינוך ניצבת מול גל של משברים שהחל במחסור במורים טובים, המשיך במשבר ההוראה בקורונה, וכשזה אך הסתיים חווינו את האסון ב-7 באוקטובר והמשכו. ברקע קיים משבר חמור לא פחות – הפער בין העולם האמיתי באקדמיה ובתעשייה לבין מה שלומדים בבתי הספר.

בפאנל יציגו ארבעה מורים מוסבים יוזמות שהם מקדמים כדי לסייע בפתרון המשברים הללו, מתוך ראיית המשבר כהזדמנות:

  • פיתוח יכולות הלמידה העצמאית של התלמידים
  • הכשרת מורים לבניית מערכי שיעור התומכים בלמידה עצמאית
  • יצירת גשר בין עולמות – הבאת דרך החשיבה הדרושה בתעשייה ובמדע אל תוך הכיתה
  • שינוי בשיטת ההיבחנות במערכת – העלאת משקלן של המיומנויות בבחינות

 

מנחה הפאנל: נחום חופרי/ מכון מופ"ת

סקירה- החינוך העל-יסודי הפורמלי בישראל בתקופת המלחמה
אוקטובר–דצמבר 2023
עריכה: אורן מג'ר
תחקיר וכתיבה: אורן מג'ר, רקפת הימן זהבי

"מה שפעל בשגרה פעל גם בחירום?" אורן מג'ר תיעד עבור קרן טראמפ את החינוך העל-יסודי הפורמלי בחודשי המלחמה הראשונים, ויציג את המודלים השונים של חינוך בקרב תלמידים מפונים (וכאלו שלא). 

סקירה- "לימודים כרגיל": הוראת מתמטיקה בזמן מלחמת חרבות ברזל
נובמבר 2023–מרץ 2024
סקירה על גישות ודרכי הוראה
נצחיה פלג

 הצגת תובנות שעלו מתוך שיחות עם מורים על הדרך שבה הם בחרו ללמד מתמטיקה במלחמת חרבות ברזל לאור האילוצים של למידה מקוונת או היברידית, קפסולות ושעות חלקיות, נוכחות חלקית של תלמידים והתמודדות עם אזעקות, הסחות דעת, חרדות ופינוי מהבית.

 

מציגים (בסדר האלף-בית)

דרור בוקאי
גלעד בנימיני
אורן מג'ר
אבי נתן
נצחיה פלג
אורי רוקני

תפריט
אפשר לעזור?