התנסות קלינית בזמן משבר

אקדמיה כיתה

1. פיתוח מקצועי ייחודי בעת משבר, למורות מכשירות בתוכנית אקדמיה כיתה

מציגות: ד"ר ענת רויטר, ד"ר אירית מזור כהן וד"ר שרית איזיקיאל, המכללה האקדמית לחינוך ע"ש דוד ילין

מצב חירום מוביל אנשים להתמודדות במגוון דרכים. אלה יכולות לבוא לידי ביטוי בהיעדר מוטיבציה ללמידה, ובהימנעות מהשתתפות בתהליכי פיתוח מקצועי המתקיימים, לרוב, אחרי יום העבודה בבית הספר. בצוק העיתים נבנתה מסגרת ייחודית שבה 30 השעות המיועדות ללמידה כללו שישה סיורים לימודיים בשעות הבוקר, במגוון מסגרות חינוכיות בעיר ירושלים. במהלך הסיורים התוודעו המורות לתהליכים של שותפויות במערכות יחסים, והתקיים שיח מעמיק שבמרכזו יחסי העמיתות בין מורה מכשירה לסטודנטית בתוכנית.

2. הכשרה בשגרה לחינוך בשעת חירום

מציגים: ד"ר אדם הישראלי וד"ר רותם אליהו, מכללת סמינר הקיבוצים

במחלקה לחינוך יסודי זיהינו את הצורך לעסוק בשגרה בהוראה בחירום, לצד הערך שבאינטגרציה בין ידע, רעיונות, מיומנויות ופרקטיקות שהסטודנטים נחשפים אליהם בהכשרה והתבססות עליהם כמשאבים ודרכי פעולה להתמודדות בשעת משבר. במסגרת ההצגה נביא דוגמאות ונשתף ביוזמות ובפעולות אשר יוצגו בתוך מסגרת מוגדרת של רכיבים שאותם זיהה המחקר כמרכזיים בהקשר של מורים.

תפריט
אפשר לעזור?