הכשרת מורים בתקופת משבר הקורונה: אתגרים, הזדמנויות ושינוי

פרופ' חן שכטר ופרופ' רוני לידור

מטרת המושב היא להציג ארבעה מחקרים הכלולים בספר שיצא לאור בימים אלו: הכשרה להוראה בעת משבר הקורונה (שני כרכים; 25 פרקים; הוצאת מכון מופ"ת). הספר בוחן כיצד התמודדו מרצים וסטודנטים להוראה במכללות האקדמיות לחינוך ובאוניברסיטאות עם השינויים בתהליכי ההוראה, הלמידה וההערכה שנכפו עליהם עקב משבר הקורונה. ארבעת המחקרים המוצגים במושב מתארים התמודדות של מרצים וסטודנטים להוראה עם משבר שכמותו לא ידעה מערכת ההשכלה הגבוהה בישראל מעולם. המחקרים מבטאים את סקרנות החוקרים במכללות ובאוניברסיטאות לא רק באשר לשיבוש שחל בתהליכי ההכשרה המסורתיים, אלא גם באשר ליכולתו לתרום לתהליכי ההכשרה להוראה.

ההנחה שאנו מאמצים במושב זה היא שמחד גיסא משברים מערערים את יציבותה של הקהילה החינוכית על כל רכיביה – גני ילדים, בתי ספר ומוסדות להכשרת מורים – אך מאידך גיסא הם עשויים לטמון בחובם גם הזדמנויות להתפתחות, לצמיחה ולשינוי. חשוב ללמוד על התמודדותה של מערכת ההכשרה להוראה עם משבר הקורונה גם לקראת משברים ושינויים עכשוויים-עתידיים, כמו מלחמת "חרבות ברזל", שיעמדו בפני מערכות החינוך בכלל, ובפני והכשרות המורים בפרט. נוסף על ארבע ההרצאות המושב יכלול הקדמה קצרה על הספר שיצא לאור, וגם שתי תגובות על המחקרים המוצגים בו.

יו"ר (בשיתוף): פרופ' רוני לידור / המרכז האקדמי לוינסקי-וינגייט, ופרופ' חן שכטר/ מכון מופ"ת

מבנה המושב:

פתיחה:
פרופ' חן שכטר (מכון מופ"ת), פרופ' רוני לידור (המרכז האקדמי לוינסקי-וינגייט)

הרצאות:

  • "רוקדים טנגו" – הצורך בנוכחות דינמית ופרסונלית של מרצים בקורסים מקוונים במוסדות להכשרת מורים בתקופת הקורונה / ליאת אייל (המרכז האקדמי לוינסקי-וינגייט), ניצן אליקים (מכללה אקדמית לחינוך בחולון), יעל נבון (מרכז טאוב)
  • התנהלות מרצים במכללה דתית-חרדית עם שינויים בהוראה בתקופת משבר: המקרה של ראשית מגפת הקורונה / שמואל שנהב (מכללה ירושלים), אייל גפן (מכללה ירושלים), אסתי שדיאור (מכללה ירושלים), ברוך שטיינר (מכללה ירושלים)
  • ממדים רגשיים מקבילים בקרב סטודנטים ומרצה בקורס בעת משבר הקורונה – מחקר עצמי / מירית שרון (אקדמית גורדון)

מגיבות:
ד"ר לילי רוסו (משרד החינוך), פרופ' לאה קוזמינסקי (המכללה האקדמית לחינוך ע"ש קיי), פרופ' טובה מיכלסקי (אוניברסיטת בר-אילן)

תפריט
אפשר לעזור?