המשבר, ההזדמנות, האתגר

החל משנת הלימודים 2017–2018 התרחב בצורה ניכרת מהלך ההסבה של מהנדסי היי-טק להוראת מקצועות ה-STEM, ומספרם עומד כיום על קרוב ל-2000. המורים המוסבים השתלבו היטב במערכת החינוך, ותרומתם ניכרת גם מעבר למילוי המחסור, שהוא כשלעצמו מהווה קושי.

מנגד, מערכת החינוך ניצבת מול גל של משברים שהחל במחסור במורים טובים, המשיך במשבר ההוראה בקורונה, וכשזה אך הסתיים חווינו את האסון ב-7 באוקטובר והמשכו. ברקע קיים משבר חמור לא פחות – הפער בין העולם האמיתי באקדמיה ובתעשייה לבין מה שלומדים בבתי הספר.

בפאנל יציגו ארבעה מורים מוסבים יוזמות שהם מקדמים כדי לסייע בפתרון המשברים הללו, מתוך ראיית המשבר כהזדמנות:

  • פיתוח יכולות הלמידה העצמאית של התלמידים
  • הכשרת מורים לבניית מערכי שיעור התומכים בלמידה עצמאית
  • יצירת גשר בין עולמות – הבאת דרך החשיבה הדרושה בתעשייה ובמדע אל תוך הכיתה
  • שינוי בשיטת ההיבחנות במערכת – העלאת משקלן של המיומנויות בבחינות

 

מנחה הפאנל: נחום חופרי/ מכון מופ"ת

מציגים (בסדר האלף-בית)

דרור בוקאי
אבי נתן
חיים פודה
אורי רוקני

תפריט
אפשר לעזור?