חיבור בין התוכניות הייחודיות לשטח בעת משבר/ מרחב השראה, ופורום תכניות ייחודיות, מכון מופ"ת., מיון סטודנטים כמשקף ומנבא חוסן בקרב מורים / "מסילה"- מיון סטודנטים להוראה, מכון מופ"ת

חיבור בין התוכניות הייחודיות לשטח בעת משבר/ מרחב השראה ופורום תכניות ייחודיות, מכון מופ"ת

מטרת המושב היא לברר כיצד התוכניות הייחודיות התאימו את עצמן למצב המשברי, בשלושה היבטים:

  1. התאמת תוכן הקורסים, ההכשרות וימי העיון שמובילות תוכניות לקהלי יעד השונים לנושאי המלחמה.
  2. התאמת סדירויות חדשות לקהלי היעד, בהתאם לצרכים חדשים שנוצרו: שירות מילואים, אובדן, טראומה ועוד.
  3. יצירת חיבור למקום: חיבור לצרכים חדשים שנולדו בזמן המלחמה, ובהם אוכלוסיית ילדי המפונים, מחסור בעובדים בחקלאות, פעילויות זיכרון בקהילה, וכל היבט של אקטיביזם מקומי שביצעו משתתפי התוכנית לטובת הרשות או המרחב הציבורי.

במהלך המושב כל תוכנית (17 תוכניות ייחודיות) תביא דוגמה אחת או יותר לשינויים ולהתאמות שנעשו בשנה זו בצל מלחמת "חרבות ברזל". לצד הדוגמאות תוצג גם תובנה חינוכית בעלת השראה בדבר הרלוונטיות החינוכית של החינוך, ותפקיד החינוך בתוכניות להכשרה ולהשמת מורים בעת הזו.

מובילות המושב: ד"ר לילי רוסו, ד"ר דפנה גרנית וגב' סימה קוגן – מובילות הפורומו"פ

 

מיון סטודנטים כמשקף ומנבא חוסן בקרב מורים/ "מסילה"- מיון סטודנטים להוראה, מכון מופ"ת
מסיל"ה הנה מערכת אבחון ומיון מקצועית המבוססת על מאפייני אישיות, להערכת התאמתם של מועמדים למקצוע ההוראה וללימודי הוראה.

מצב המלחמה בישראל מציב בפני המורים אתגרים ייחודיים. בתקופה זו, זיהוי מועמדים בעלי החוסן, האמפתיה, יכולת הסתגלות וויסות רגשי הדרושים כדי לנווט בנסיבות מאתגרות אלו, הופך לחיוני יותר מתמיד. בין היתר, מורים נדרשים להפגין חוסן מול טראומה, להזדהות עם חוויות התלמידים ולהתאים את שיטות ההוראה למצבים משתנים, כל זאת תוך שמירה על סביבה תומכת.

במושב זה נציג ממצאי מחקר בו נמדדו מדדי חוסן בקרב מורים בעת משבר, ונשיב על השאלה באיזו מידה מאפייני האישיות שנמדדו עבור מורים אלה בזמן השתתפותם במסיל"ה (כמועמדים ללימודי הוראה) משקפים וגם יכולים לנבא חוסן בעת משבר.

יובילו את המושב: פרופ' ג'ודי גולדנברג, ראשת צוות הפיתוח של מסיל"ה, ודורון ניב, ראש תוכנית מסיל"ה.

תפריט
אפשר לעזור?