פרופ' חן שכטר ופרופ' רוני לידור / הכשרת מורים בתקופת משבר הקורונה

הכשרת מורים בתקופת משבר הקורונה: אתגרים, הזדמנויות ושינוי

מטרת המושב היא להציג ארבעה מחקרים הכלולים בספר שיצא לאור בימים אלו: הכשרה להוראה בעת משבר הקורונה (שני כרכים; 25 פרקים; הוצאת מכון מופ"ת). הספר בוחן כיצד התמודדו מרצים וסטודנטים להוראה במכללות האקדמיות לחינוך ובאוניברסיטאות עם השינויים בתהליכי ההוראה, הלמידה וההערכה שנכפו עליהם עקב משבר הקורונה. ארבעת המחקרים המוצגים במושב מתארים התמודדות של מרצים וסטודנטים להוראה עם משבר שכמותו לא ידעה מערכת ההשכלה הגבוהה בישראל מעולם. המחקרים מבטאים את סקרנות החוקרים במכללות ובאוניברסיטאות לא רק באשר לשיבוש שחל בתהליכי ההכשרה המסורתיים, אלא גם באשר ליכולתו לתרום לתהליכי ההכשרה להוראה.

ההנחה שאנו מאמצים במושב זה היא שמחד גיסא משברים מערערים את יציבותה של הקהילה החינוכית על כל רכיביה – גני ילדים, בתי ספר ומוסדות להכשרת מורים – אך מאידך גיסא הם עשויים לטמון בחובם גם הזדמנויות להתפתחות, לצמיחה ולשינוי. חשוב ללמוד על התמודדותה של מערכת ההכשרה להוראה עם משבר הקורונה גם לקראת משברים ושינויים עכשוויים-עתידיים, כמו מלחמת "חרבות ברזל", שיעמדו בפני מערכות החינוך בכלל, ובפני והכשרות המורים בפרט. נוסף על ארבע ההרצאות המושב יכלול הקדמה קצרה על הספר שיצא לאור, וגם שתי תגובות על המחקרים המוצגים בו.

 

יו"ר (בשיתוף): פרופ' רוני לידור / המרכז האקדמי לוינסקי-וינגייט, ופרופ' חן שכטר/ מכון מופ"ת

תפריט
אפשר לעזור?