"שמים דגש" היא תבנית ליצירת פעילויות קצרות או ארוכות המקדמות למידה חברתית-רגשית (SEL) ומתרגלות דרכי התמודדות, מתוך הכרה בכוחו של הקשר החינוכי להתמודדות במשבר. השימוש בתבנית מאפשר הבניה רגשית לצד הבניה קוגניטיבית, תוך כדי חשיבה רפלקטיבית על התהליך. למידה הוליסטית כזו מסייעת לתלמידים לפתח אינטליגנציה רגשית וחוסן, תוך טיפוח של כישורי פתרון בעיות ויכולת להתמודד עם מצבי דחק. התבנית נוצרה על ידי אנשי חינוך באקדמיה בהשראת עבודתה של פרופ' סטפני ג'ונס והצוות שלה מאוניברסיטת הרווארד, ובעזרתו האדיבה של המעצב הגרפי יובל כהן מפרויקט ההתנדבות "מבצע דויד".
לפניכם פעילויות "שמים דגש" בנושאים שונים וגם תבנית ריקה בה תוכלו להשתמש ולהבנות פעילויות משלכם.
אנו מקווים שתבנית זאת והפעילויות המוצעות בה יהיו לכם לעזר בימים אלה, ומזמינים אתכם ליצור איתנו קשר כדי לשתף בהערות ובמחשבות ולתרום רעיונות נוספים.
Ellasarel@gmail.com; shahar1975@gmail.com; libby@macam.ac.il
שמים דגש על חיזוק מודעות עצמית
- כותבי המצגת: ד"ר אלה שראל-מחלב וד"ר ליבי אופיר
- כמה מילים על: המשגה תיאורטית מבוססת על מטה-אנליזה ותרגול של מודעות עצמית
שמים דגש על חיזוק מודעות עצמית
ד"ר אלה שראל-מחלב וד"ר ליבי אופיר
ד"ר אלה שראל-מחלב וד"ר שחר בר יהודה